20 Mart 2012 Salı

Başka bir ofis mümkün!

Gurmeet Sian

Çalışma alanlarımız, yaşadığımız dünya gereği, günümüzün uyanık olduğumuz saatlerinin çoğunu geçirdiğimiz mekanlar. Maalesef gördüğüm kadarıyla sadece benim çalıştıklarım değil, hemen herkesin ofisi insanı sıkıntıdan çatlatabilecek özellikte.. 
Bazen internette dolaşırken öyle güzel ofislere rastlıyorum ki, "işte" diyor insan, "çalışılacaksa burda çalışılır"..
Benzer bir örneğe bugün rastladım. Gurmeet Sian tarafından yapılan "Hackney Shed"


Bu ofis Londra'nın kuzeyinde, bir yazar ve belgesel film yapımcısı için, kendi bahçesinde yapılmış. 2011'in Architect's Journal Small Projects ödülünün de sahibi olmuş. 
Burası küçük bir ofis ama bana kalırsa büyük bir fikir. Sian, "Bu ofis, sürdürülebilir yaşamın bir formu" diyor çalışmasıyla ilgili. "Ulaşım masrafı yok, bahçenizin bir köşesine iliştirebilirsiniz. Böylece yaşamınızı karbon dostu olarak sürdürebilirsiniz."

Tasarımını küçük bir alandan maksimum fayda sağlayacak şekilde tamamlayan Sian, ofisin yapımında meşe paneller kullanmış. Yapının açık alanla yakın ilişkisini tam boyuttaki kapıları sağlıyor. Bu sayede yarı açık bir ofiste çalışma imkanı yaratıyor. Ayrıca bu, içerinin gün ışığından maksimum faydalanmasını da sağlıyor. Resimlerde de görüldüğü gibi, bu ofiste çalışan şanslı insanların açık havada, kuş sesleri arasında çalışabilme lüksü var.


Biliyorum ki böyle düşler kurmak biraz ütopik. En azından çoğumuz için. Yine de mümkün olduğunu bilmek bile huzur verici. Üstelik eminim ve görüyorum ki, böyle bir çalışma alanına sahip olabilecek insanlar bile nedense ya durumun farkında değiller ya da tercihen bundan uzak duruyorlar. Oysa bana kalırsa, böyle bir yerde çalışmaktan elde edeceğiniz verimle, dört beton duvar arasında, tekdüze ofislerde elde edilecek verim arasında dağlar kadar fark olmalı.


Umudum, bir gün böyle bir yerde çalışabilmek. Kimbilir belki kendi ellerimle inşa edebilmek..

2 yorum:

  1. Süper ofismiş. Bundan iyisi şamda kayısı demek istiyorum. Bizim arka sokakta iki katlı bir binada bir mimarlık ofisi var. Geçenlerde önlerindeki mini mini bahçeye bir konteyner kondurdular ve onu allayıp pullayıp içini bir mini-ofis haline getirdiler. Bir masa, bir dolap ve birkaç sandalye var, o kadar. Önü de boydan boya cam. Gördükçe içim açılıyor.
    Zaten son zamanlarda konteynerlere fazlaca takıldım.
    Kesinlikle bu iyi bir çözüm yolu.

    YanıtlaSil
  2. konteynerlerden neler yapmıyor insanlar! o kadar olanaklı ve ucuz bir yöntem ki, nasıl oluyor da inşaat şantiyelerindeki işçi barınağı olmak dışında yaygın olarak değerlendirilmiyorlar anlamak mümkün değil.
    Bu ofise gelince..
    güneş, gün ışığı, açık hava, oksijen, kelebekler, kuş sesleri ve yeşilin kokusu..
    bilmem ki daha iyi bir çalışma ortamı nasıl olur..
    hayallerin ofisi desek yeri :)

    YanıtlaSil